Κυνική ομολογία για το νέο αεροδρόμιο
Με το θέμα δεν ασχολήθηκαν ούτε οι κυβερνητικοί παράγοντες της περιοχής, ούτε η Αξιωματική αντιπολίτευση. Τη στασιμότητα των έργων εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου Μυτιλήνης αλλά και την "ιδιότυπη ομηρία" των ιδιοκτητών γειτονικών εκτάσεων έφερε στη Βουλή με αφορμή τα δημοσιεύματα της εφημερίδας μας, η Βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Ασημίνα Ξηροτύρη.
Όνειρο θερινής νυκτός" θα πρέπει να θεωρείται πλέον η κατασκευή του (πολλάκις εξαγγελθέντος και άκρως απαραίτητου για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής) νέου αεροδρομίου της Μυτιλήνης. Κι αυτό μετά την κυνικότατη ομολογία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών ότι τα χρήματα που υπάρχουν δεν επαρκούν για όλα τα έργα και θα δοθούν για υποδομές άλλων περιοχών που έχουν μεγαλύτερη σπουδαιότητα και προτεραιότητα.
Τα παραπάνω περιλαμβάνονται σε απάντηση που δόθηκε σε σχετική ερώτηση της Βουλευτού του ΣΥΝ Ασ. Ξηροτύρη και επιβεβαιώνουν απόλυτα τα όσα γράφαμε, το τελευταίο διάστημα, στα ρεπορτάζ που κάναμε για το θέμα. Σαν να μην έφθανε αυτό, σχεδόν απίθανο είναι να προλάβουν να εκτελεστούν και τα έργα "μερικών βελτιώσεων" στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις του αεροδρομίου που είχε εξαγγείλει ο πρώην Υπουργός Αρ. Παυλίδης, μια και είμαστε στη μέση του Ιανουαρίου και ως τον Απρίλιο που ανοίγει η σεζόν οι εργασίες αυτές είναι πολύ δύσκολο να έχουν τελειώσει. Θα περίμενε κανείς ότι μετά απ' όλα αυτά το Υπουργείο Μεταφορών θα αποδέσμευε τουλάχιστον τις εκτάσεις των οικοπεδούχων στην περιοχή, ώστε να μπορέσουν να χτίσουν. Ωστόσο, ούτε αυτό συμβαίνει. Παρά πάσα λογική συνεχίζει να τους κρατά σε ομηρία, χαρακτηρίζοντας την ευρύτερη περιοχή ως"ευρισκόμενη υπό απαλλοτρίωση". Ειλικρινά δεν ξέρουμε τι να... πρωτοθαυμάσουμε! Την απαξίωση της ηγεσίας του Υπουργείου για τη Λέσβο ή την χείριστη συμπεριφορά απέναντι στους ιδιώτες οικοπεδούχους της περιοχής;
Αναλυτικότερα:
Με κυνικό τρόπο απάντησε το Υπουργείο Μεταφορών στους διαμαρτυρόμενους ιδιοκτήτες εκτάσεων στην περιοχή του αεροδρομίου ως προς τους σχεδιασμούς του για τον εκσυγχρονισμό του Αερολιμένα Μυτιλήνης, απ' τους οποίους κρίνεται και η τύχη των ακινήτων που υπάρχουν στην περιοχή. Το αρμόδιο Υπουργείο επιβεβαίωσε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τα όσα αποκλειστικά έχουν αποκαλύψει έως τώρα τα "ΑΙ.Ν.", ενώ από την άλλη πλευρά ομολογεί ούτε λίγο ούτε πολύ ότι "ο εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου Μυτιλήνης δεν αποτελεί προτεραιότητα του", καθώς για τα επόμενα χρόνια τα διαθέσιμα κονδύλια από το Τομεακό Πρόγραμμά του, θα τα κατευθύνει σε έργα μεγάλων αεροδρομίων.
Η…"ώρα της περιφέρειας"
Με απλά λόγια, η Λέσβος βρίσκεται για άλλη μια φορά "ριγμένη" έναντι άλλων περιοχών της χώρας, όταν η περιοχή μας τα τελευταία χρόνια έχει χάσει μεγάλα κονδύλια τα οποία κατευθύνθηκαν στις μεγαλουπόλεις για τους Ολυμπιακούς αγώνες. Περιμένοντας κατόπιν… την "ώρα της περιφέρειας" κατά τον Πρωθυπουργό, έχουμε μείνει μόνο με τις επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες των κυβερνητικών αξιωματούχων.
Φυσικά από τα παραπάνω δεν είναι άμοιροι ευθυνών και οι τοπικοί πολιτικοί παράγοντες, καθώς θα έπρεπε να είχαν κινηθεί εγκαίρως και πιο διεκδικητικά προς τα κέντρα λήψης των αποφάσεων, έστω κι αν χρειαζόταν να συγκρουστούν με την κυβέρνηση που εκπροσωπούν στην περιοχή μας σε θέματα ανάπτυξης.
Αντιθέτως οι μόνοι που μέχρι τώρα έχουν κινηθεί επισήμως προς το Υπουργείο Μεταφορών, είναι η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου και ο Νομαρχιακός Συνδυασμός του Βασίλη Τεντόμα "Έχει Ρεζέρβα τ' Όνειρο", επισημαίνοντας τα προβλήματα του τουρισμού και την ανάγκη επέκτασης του αεροδρομίου χωρίς ωστόσο να εισακούγονται.
Κυνική ομολογία
Με το θέμα δεν ασχολήθηκαν ούτε οι κυβερνητικοί παράγοντες της περιοχής, ούτε η Αξιωματική αντιπολίτευση. Τη στασιμότητα των έργων εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου Μυτιλήνης αλλά και την "ιδιότυπη ομηρία" των ιδιοκτητών γειτονικών εκτάσεων έφερε στη Βουλή με αφορμή τα δημοσιεύματα της εφημερίδας μας, η Βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Ασημίνα Ξηροτύρη.
Στην απάντησή του προς τη Βουλευτή, το Υπουργείο Μεταφορών σημειώνει ότι «δεν υπάρχει δυνατότητα ένταξης του έργου στο Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου στα ΕΣΠΑ, διότι οι περιορισμένοι πόροι που θα διατεθούν μέσω του εν λόγω προγράμματος για αεροπορικά έργα, θα διοχετευτούν σε ανάγκες της αεροναυτιλίας και των μεγάλων αεροδρομίων, από τα οποία διέρχεται η περισσότερη αεροπορική κίνηση».
Ωστόσο, μερικές σειρές πριν το ίδιο το Υπουργείο αναγνωρίζει την αναγκαιότητα εκτέλεσης του έργου υποστηρίζοντας ότι η μελέτη για κατασκευή νέου δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών και συναφών έργων ολοκληρώνεται, ενώ η μελέτη για κατασκευή νέου αεροσταθμού και κτιρίων στην πάνω πλευρά του αεροδρομίου δεν έχει ανατεθεί ακόμα, καθώς δεν έχει εξασφαλιστεί το κονδύλι για τη χρηματοδότηση του όλου έργου.
Για τους ιδιοκτήτες
Για τους ιδιοκτήτες των γειτονικών εκτάσεων στην απάντησή του προς τη Βουλευτή κ. Ξηροτύρη, το Υπουργείο Μεταφορών αποκρύπτει το ότι τα προηγούμενα χρόνια απέστειλε έγγραφο προς το Δήμο Μυτιλήνης με βάση το οποίο ζητούσε την αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών για τη συγκεκριμένη περιοχή. Υποστηρίζει δε, ότι δεν επιτρέπεται από το νόμο η δέσμευση των γειτονικών εκτάσεων και άρα οι ιδιοκτήτες είναι ελεύθεροι να προχωρήσουν σε δόμηση.
Ωστόσο, λίγο παρακάτω στην ίδια απάντηση το Υπουργείο Μεταφορών αυτοδιαψεύδεται, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «απλώς ενημερώνονται οι ιδιοκτήτες, οι οποίοι ζητούν άδεια ανέγερσης οικοδομής, ότι οι ιδιοκτησίες τους ευρίσκονται σε μελλοντική υπό απαλλοτρίωση περιοχή», δηλαδή ότι εκεί που κατά τα λοιπά είναι ελεύθεροι να χτίσουν θα γίνει απαλλοτρίωση όταν το κράτος θα βρει κονδύλια για να εκτελέσει το έργο επέκτασης του αεροδρομίου.
Με την παραπάνω απάντησή του το Υπουργείο Μεταφορών έρχεται να επιβεβαιώσει με τον πιο κατηγορηματικό και κυνικό τρόπο την "ιδιότυπη ομηρία" στην οποία τους έχει θέσει κοντά 10 χρόνια, χωρίς να ξέρουν πώς και πότε θα ξεμπλέξουν. Δεκάδες ιδιοκτήτες οι οποίοι δυστυχώς αδυνατούν να αξιοποιήσουν περιουσίες (αθροιστικά πολλών στρεμμάτων) κι αυτό σε μία περίοδο όπου η αγορά στέγης στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου έχει γίνει πλέον απλησίαστη, ενώ η επένδυση στο συγκεκριμένο τομέα θεωρείται πολύ προσοδοφόρα.
Κράτος ανάλγητο
Την αναβολή προώθησης του έργου επέκτασης του αεροδρομίου Μυτιλήνης με νέους διαδρόμους προσγείωσης αλλά και νέα κτίρια με νέα πρόσβαση στην πάνω πλευρά του Αερολιμένα (προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ), αποκάλυψαν πριν από 1 χρόνο περίπου τα "ΑΙ.Ν." με αποκλειστικό τους ρεπορτάζ. Όμως μόλις το προηγούμενο διάστημα αποκαλύψαμε ότι μετατίθενται προς τα πίσω ακόμα και τα μικρά έργα επέκτασης των υφιστάμενων (παλιών) κτιρίων τα οποία είχαν εξαγγελθεί από τον Αριστοτέλη Παυλίδη προεκλογικά, όταν ακόμα βρισκόταν στη θέση του Υπουργού Αιγαίου.
Με τα συγκεκριμένα (μικρά) έργα αναμένεται να βελτιωθεί, έστω προσωρινά, και όπως-όπως η ασφυκτική κατάσταση που παρατηρείται στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης ιδιαίτερα κάθε καλοκαίρι, λόγω της άφιξης χιλιάδων τουριστών από το εξωτερικό, οι οποίοι δυστυχώς καταταλαιπωρούνται μη μπορώντας να εξυπηρετηθούν στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις.
Το τελευταίο όμως δημοσίευμα των "ΑΙ.Ν." προκάλεσε την αντίδραση της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου, η οποία απέστειλε σχετικό ερώτημα στο Υπουργείο Μεταφορών ζητώντας να πληροφορηθεί τις (όποιες) εξελίξεις που υπήρχαν, ενώ από την άλλη πλευρά ενεργοποίησε τους ιδιοκτήτες των ακινήτων στην πάνω (Δυτική) πλευρά του αεροδρομίου, οι οποίοι επισκέφθηκαν τον Νομάρχη Παύλο Βογιατζή, στον οποίο υπέβαλαν υπόμνημα με το οποίο ζητούν την παρέμβασή του ως προς τη λήξη της ομηρίας τους.
Πριν όμως ο Νομάρχης ζητήσει και τελικά λάβει απάντηση από την Αθήνα, το Υπουργείο Μεταφορών έχει απαντήσει στη Βουλευτή του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ότι η Λέσβος δεν βρίσκεται (για άλλη μια φορά) στις προτεραιότητές του, παρ' ότι οι κάτοικοί της καταβάλλουν σε κάθε αεροπορικό τους ταξίδι το σπατόσημο για να εκτελούνται αναπτυξιακά έργα σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή της Ελλάδας εκτός από εδώ.
"Όταν και εφόσον"
Επιπλέον, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε χθες η εφημερίδα μας με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών - ως προς την εκτέλεση των μικρών έργων επέκτασης στα υφιστάμενα (παλιά) κτίρια - η επίσημη απάντηση που λάβαμε είναι ότι προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη ούτε στο συγκεκριμένο θέμα, καθώς όπως μας δηλώθηκε «τα έργα θα δρομολογηθούν όταν θα ολοκληρωθούν οι μελέτες τους».
Όπως προκύπτει δηλαδή από τα μέχρι τώρα δεδομένα, ούτε τα έργα - πασαλείμματα (που αποτελούν προσωρινή λύση για το αεροδρόμιο) δεν θα εκτελεστούν μέχρι την προσεχή τουριστική περίοδο η οποία ανοίγει τον Απρίλιο. Κι αυτό γιατί, όπως μας ενημέρωσαν από το εν λόγω Υπουργείο... δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες!
από τα Αιολικά νέα
Ετικέτες Γεγονότα, Κοινοβούλιο, Νέα και ανακοινώσεις
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα